>När mina läppar möter dina<

Godagens era söta krumelurer!
Idag satt jag och snacka med en kompis, så snackade vi om Disney filmer och Astrid Lingren filmerna.
Om vilka som var bäst och vilka man fastnat för.

Min absoluta favorit som alla vår älskade Astrid Lingren har gjort är helt klart...
Trumvirvel....

-->Bröderna Lejonhjärta<--

En otroligt stark film, som jag kan se om och om igen ovch varjegång jag ser den ... Den handlar om syskonkärlek och jag vet ingen kärlek som kan vara så stark som syskonkärlek. Även om jag inte alltid visar det så finns han så nära mitt hjärta det bara går att komma. Bara att veta att vad som än händer så känns det som att min bror alltid kommer att vara där. Jag älskar min lillebror. Han betyder världen för mig. Det kommer ju alltid vara något speciellt mellan två syskon. Jag tycker synd om dom som är ensam barn som inte får uppleva detta. Så mycket roligt man har med sina syskon. Vi har bråkat och vi har verkligen bråkat jag och lillebrorsan. Så många gånger jag ringde mamma som var på jobbet för att berätta om något som lillebror hade gjort. Många gånger om dagen typ. Men när vi blev äldre så slutade vi bråka. Nu bråkar vi inte längre, vi kan ha olika syn på saker, men det är ju okej. 
Iallafall Bröderna Lejonhjärta visar verkligen hur det är, att vad som än händer så ställer man upp på varandra. 
Så denna filmen kommer alltid vara min nummer 1 bland Astrid Lingrens filmer :) <3




Nummer 2 av Astrid Lingrens filmer är...
Trumvirvel...

Ronja Rövardotter

Ännu en stark film om kärlek, men på ett annat plan.
På en vänskap mellan två människor av ollika kön.
Får mig att tänka på Jonas, min bästa pojk vän. Att man kan ha en sån vänskap att det känns som en bror. Han gör det. Han är inte som andra killar. Vi har varit kompisar sen barnsben, och han är en människa som alltid kommer betyda det där lilla extra för mig! Jag älskar dig Jonas Hallin! <3

'




Bästa disneyfilmen.
Trumvirvel...

Tycker Hitta Nemo och Monsters inc.
Helt klart.

Det r också två starka filmer, handlar om kärleken till ett barn. Även om det inte är människor så är det kärlek, stark kärlek och alla som känner mig har nog reda listat ut vem jag tänker på. Min underbara Maja. 
Man kan inte tro att en 2,5 åring kan ge så mycket kärlek som hon kan. Finns ingen som kan lysa upp min dag som hon kan. Hon är verkligen mitt solsken i allt som finns. Hon får mig att må helt underbart.
Jag älskar dig Maja Wessberg! <3

 

 

 

Puss puss mina älsklingar! <3
Vill ni att jag ska skriva något som intresserar er. Så kommentera. Ni får vara anonyma till och med ;) <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0