Tankar, tankar <3

Ja.
I vanlig ordning tankar tankar.
såg en bio herromdagen som hette new year's eve. Och en tjej höll ett tal som inspirerade mig. Hon pratade om nyår. Så jag tänkte skriva lite om det.

Ja, varför firar vi nyår?
Firar vi att året som varit har varit kanon? Eller för att vi varenda år tror vi att året som kommer ska bli det bästa. Det måste ju vara för att vi tror att det ska bli det bästa!? För även dom som har haft ett dåligt år firar ju nyår?
Vi super skallen av oss, spyr som kalvar. Kommer inte ihåg ett skit, men tittar på bilder och säger fan vilken bra början på det nya året jag hade så jävla skoj?! Ehm... Hur vet vi det? Nu låter jag som en jävla moralltant. Men ni måste hålla med för så hör vi dom flesta ungdomar varje år.
Jag är en av dom som varje år säger "detta kommer bli det bästa året"
Men hur kan man veta det? Eller är det tron på att året som faktisk kommer ska bli det bästa.
Jag måste säga att slutet på 2011 har faktiskt varit det bästa.
Jag har nått mål jag inte trodde var möjligt, ja jag pratar om min viktnedgång. Något jag har försökt med varenda år. Men detta året tog det verkligen en riktig start! Har nu 0,6 kilo kvar till mitt julmål. Sen är det bara 5,1 kilo kvar till något jag inte ens trodde var möjligt!
Tyvärr finns det nackdelar med allt och en sak är säker det är otroligt dyrt att gå ner i vikt! För nu har jag tappat så många cm över allt så alla kläder är för stora. Men vet ni, det är heeeeelt klart värt det.
Ge aldrig upp!


Mitt 2011 har väl egentligen varit helt skitzo.
Året började med att jag av någon anledning förlovade mig med en kille som jag länge trodde va min ment to be. Förhållandet var kaos, men på något sätt reparerade det en del av förhållandet iallafall i 3 veckor. Sen fortsatte bråken, svartsjukan och allt annat som vårat förhållande bestod av.
Lyckligtvis för både mig och Johan så tog det slut i juli. Vi gick åt varsitt håll och har inte sagt ett ljud till varandra efter att vi gett varandra alla grejer vi hade hos varandra. Men jag vet ialf att han blev storebror idag för 4 gången till en pojke så grattis får man säga då :-)

I Mars flyttade jag till Fia i Mölnlycke. Bodde där från mars till slutet av september. Fy FAN vilka underbara människor jag träffade då. Vi hade alltid roligt och jag och Fia, vi gjorde massa skoj grejer! Jag, Nasrin och Fia tog vårat pick och pack och drog till Rhodos! Fy fan va skoj det var! Glömmer aldrig det <3

Jag flyttade hem i slutet av september och min bästis å hennes pojkvän gjorde slut någon gång där. Vi hade knappt träffats på ett år. Men vi träffades då och det var bara så det skulle vara! Vi! 2 dagar efter återföreningen tog vi och bokade en utlandsresa till Turkiet! Så vi drog iväg i slutet av oktober och träffade sjukt sköna människor där. Jag fyllde även 21 år när vi var där. Mys! Ännu en resa jag aldrig kommer glömma!

För första gången på länge är jag riktigt lycklig! Livet kommer ikapp och jag inser vad livet handlar om. Jag är fortfarande JAG men jag har förändrats till en bättre människa! såklart har jag Downs också men dom brukar vara en dag, sen är jag på topp igen!
Att vara lycklig är fint. Det är det bästa som finns. Nu tror ni jag är helt störd för det kan väl en råtta utan hjärna komma på att det är fint att vara lycklig!
Jag blir glad när jag tittar mig i spegeln för jag ser lyckan, den finns både på utsidan och insidan!

Jag har sökt in i skolan. :) Till två kurser bara . Matematik c och företagsekonomi b. Jag hoppas verkligen att jag ska får läsa det och klarar det. Så jag kan komma in på ekonomi programmet!

Som ni märker så jobbar jag just nu som ni kanske märker eftersom jag alltid har mycket tankar när jag jobbar!
Hoppas ni har en bra dag!
Kärlek på er <3
Ni är bäst! <3

Jag bjuder på väldigt fina bilder på mig själv xD


Kommentarer
Postat av: Anna Nyhm

Get real and shape up!

2011-12-17 @ 02:30:29
Postat av: Anna Nyhm

Get real, and shape up!

2011-12-17 @ 02:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0